Třetí setkání projektu Erasmus+ Virtual and Real in our Life - Španělsko

05.11.2019

První listopadový týden stráví šestice žákyň devátých tříd spolu se dvěma učiteli naší školy na třetím setkání projektu VROL. Setkání se uskuteční u našich španělských partnerů v Alcalá de Henares nedaleko Madridu. Tématem je využití reálných a virtuálních postupů a strategií ve vzdělávání i v profesním životě.
Cestovní den proběhl bez větších problémů, od úterý se těšíme na nabitý program a projektové aktivity spolu se spolužáky z Německa, Francie, Itálie a samozřejmě domácí IES Alkal´a Nahar. Článek budeme průběžně aktualizovat o popis jednotlivých dnů spolu s fotografiemi.

 

 

 

 

Úterý 5.11.
První pracovní den začal setkáním ve škole kolem osmé hodiny a následným přivítáním panem ředitelem. V půl deváté jsme se přesunuli do tělocvičny, kde byl připraven program prověřující naše schopnosti spolupráce a překonávání překážek. Nápadité aktivity nás navnadily na druhou dopolední aktivitu, skupinové hledání odpovědí, které vedly k otevření krabičky s překvapením.
Všechny mezinárodní skupiny pracovaly na tajemném úkolu s velkým zaujetím, společně a bez komunikačních problémů. Organizátoři setkání zvolili jako názvy skupin postavy z knihy Don Quijote od Miguela Cervantese, který je rodákem z Alcalá de Henares.
Skupiny Don Quijote, Dulcinea, Sancho Panza, Sansón Carrasco a La princesa Micomicona jednotlivé fáze odhalování záhady krabičky zvládly na výbornou. Konečným cílem bylo získat čtyřmístný kód k zámku na základě odpovědí na rozličné otázky. Některé z našich žákyň se tak dozvěděly, že Praha je na seznamu UNESCO…
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Středa 6.11.
Dnešní program nás zavedl do muzea robotiky v centru Madridu. Žáci i učitelé si během několika hodin vyzkoušeli programování  LED panelu, ovládání několika robotů i létání s dronem. S jedním z robotů jsme dokonce i mluvili. Program byl zaměřen i ekologicky, studenti si uvědomili, co to znamená zacházet s omezenými energetickými zdroji.

Odpoledne pak došlo na pěší prohlídku španělského hlavního města. I při ní jsme využili možností moderní techniky - organizátoři z hostitelské školy předem připravili itinerář v mapách pro mobilní telefony včetně nahrávek komentářů u několika zastávek. Studentům tak stačilo poslat odkaz na mapový podklad a již se mohli samostatně ze svého smartphonu dozvídat to podstatné o hlavních památkách španělské metropole.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Čtvrtek 7.11.
Třetí pracovní den se dostalo na prezentace žáků, které si připravili před odjezdem. Úkolem bylo představit Alcalá de Henares pomocí powerpointové prezentace. Všechny skupiny svůj díl práce zvládly. Odpoledne se pak mohly přesvědčit, jak památky a místa z jejich virtuálních „pohlednic“ vypadají reálně. Naše skupina totiž měla objednanou prohlídku města s průvodcem.

Mezi ranní prací ve škole a odpoledním objevování města jsme ještě stihli navštívit moderní kampus Universidad de Alcalá, jedné z nejstarších a aktuálně nejlepších španělských technických univerzit. Zde byl pro naše žáky připraven workshop pod vedením univerzitních profesorů se zaměřením na umělou inteligenci (A.I.) a ochutnávka nejmodernější technologie v oblasti VR ve formě brýlí Oculus Quest.
 

 
 
 
 
 
 

 
Pátek 8.11.
V pátek nás čekaly dvě digitální dílny, které měly za cíl shrnout aktivity ze čtvrtého setkání projektu. V prvním žáci po dvojicích vytvořili širokou škálu digitálních produktů, které reflektovaly vše, co jsme se v předchozích dnech dozvěděli a naučili. K rozdělení práce do pracovních dvojic jsme použili webovou aplikace Decide Wheel. Žáci vytvářeli časovou osu s informacemi o uplynulých aktivitách pomocí Genial.ly a Cronograma, kvíz s otázkami zaměřenými na náš program v aplikaci Kahoot.com, elektronickou knížku pomocí BookCreator a plakáty v rozhraní Canva.com. Následná dílna sloužila k tomu, aby se žáci naučili prezentovat digitální (virtuální) výsledky jejich práce reálnému publiku, což je dovednost, která není vůbec jednoduchá či samozřejmá. Program se nám tak podařilo završit v logice projektu, žáci i učitelé zažili na vlastní kůži možnosti i úskalí používání virtuálních nástrojů ve školním prostředí, což je ta nejlepší evaluace, kterou jsme si mohli přát.
Týden plný inspirace a nových zážitků jsme uzavřeli odpoledním setkáním s učiteli školy a rodinami.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mgr. Tomáš Klinka, PhD., Mgr. Iveta Pichlová