Školní speciální pedagog

01.12.2018

Školní speciální pedagog poskytuje poradenskou péči a orientuje se zejména na podporu a pomoc žákům se speciálními vzdělávacími potřebami nebo žákům, u nichž existuje riziko jejich vzniku.
 

 

 

 

      Mgr. Eva Rádlová, Ph.D.
      -----------------------------------
     
     KONTAKT:   Základní škola, Praha 13, Mládí 135
                       Mládí 135/4, Stodůlky, 155 00 Praha 5
                       2. patro (stará budova)
     TEL.:          235 515 464, 733302977 (po, út) nebo 
                       733 112 145
     E-MAIL:      radlova@zsmladi.cz
 
     KONZULTAČNÍ HODINY:      po 8:00 – 16:00
                                     út 8:00 – 16:00
 
Konkrétní čas si prosím předem dohodněte telefonicky nebo mailem.

                           

 

 

PŘÍKLADY POTÍŽÍ, SE KTERÝMI VÁM MŮŽE SPECIÁLNÍ PEDAGOG POMOCI:

 

1. stupeň

  • Žákům se pletou písmena déle, než je obvyklé.
  • Přetrvávají obtíže ve čtení.
  • Problémy se zapamatováním textu, např. básničky.
  • Žák píše písmena nebo číslice zrcadlově.
  • Při psaní se opakují problémy s psaním velkých písmen na začátku věty nebo u vlastních jmen.
  • Tempo práce je stále pomalé.
  • Žák často škrtá.
  • Nepamatuje si, co se učí.

 

2. stupeň

  • Přetrvávající problémy při psaní diktátů.
  • Stále pomalé tempo práce, nestíhání zadané práce.
  • Problémy se soustředěním.
  • Obtíže při psaní nebo čtení různého druhu.
  • Špatná orientace na mapě.
  • Problémy s porozuměním textu.
  • Problémy se zapamatováním učiva.

 

 

V čem vám také může speciální pedagog pomoci:

 

Poskytne konzultace, popř. speciálně pedagogické poradenství v oblasti logopedie (popř. vedení) dětem a žákům s/se:

  • opožděným vývojem řeči a vývojovou dysfázií,
  •  dyslálií a dysartrií, verbální vývojovou dyspraxií,
  • koktavostí a breptavostí,
  • poruchami zvuku řeči při huhňavosti a rozštěpových vadách,
  • výběrovým mutismem (nemluvností),
  • poruchami řeči po organickém poškození (afázií),
  • symptomatickými poruchami řeči (žákům s tělesným a smyslovým postižením),
  • verbální dyspraxií,
  • specifickými vývojovými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, atd.),
  • bilingvismem (OMJ – odlišným mateřským jazykem).